Translate

fredag 19 juni 2015

Negativ på självaste midsommar?

Jag hörde musiken på håll.
När jag kom närmare,så kunde jag till min fasa.
Urskilja att det var en Tomas Ledin låt.
Har aldrig gillat den mannen och hans musik,utan
jag skyr den som pesten rättare sagt!
Men ändå letar den sig in i mitt
undermedvetande.(skrämmande)

Ganska snabbt så byttes låtarna,
till sextiotals hits.Då förstod jag att
någon betade av en coverlista, a`la
svenskatrallhitsbestofdance,bla bla.

När jag väl kom fram.Såg jag att 
det var helyllekillarna i Arvingarna,
som förärade med en gratisspelning,
i trädgårdsföreningen.

Innan jag gick vidare,så tog jag den här bilden.
För mig personligen,representerar den en Svensk sommar.
Bakom den lummiga grönskan,i partytältet.Med flaggan 
lätt vajande i vinden, spelar de käcka gossarna sin musik.
Till en lika kärvänlig och mottagande publik.

Allt inlindat i ett mjukt och fint paket.
Där är livet gott att leva,eller?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar