Translate

söndag 12 april 2015

egoismen

Ja,jag ska tänka på mig själv.
I alla jävla lägen,så ska jag enbart tänka på mig själv.
Mitt ego ska bli stort som en svullen ballong.
Slicka uppåt och sparka neråt ska bli mitt nya slagord.
Små svettiga rövhål som vill slickade.Gynnar det mig
så ska jag slicka mig uppåt i herarkin.

Exakt så vill de ha oss i den fria marknadens tjänst.
Bakom ord,regler och förmaningar går det
att gömma och försvara det här egoistiska tänkandet.
Att spela på folks rädsla och hot om arbetslöshet,
så frodas beteendet.

Det är ett urholkande tankesätt och beteende,det
kommer att göra dig tom och själlös.
Som en styrd marionett,som behöver ryckas i för
att fungera.Då är det försent att fundera på vem det
är som drar i trådarna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar