Translate

onsdag 3 december 2014

Arbetslösheten

Han hade klippt gräsmattor i sommar.Något överkvalificerad utbildning för det jobbet!Vi snackade en stund,han var uppgiven.Studieskulder som ska betalas tillbaka,ingen som vågar anställa.För mig är det lite av en gåta,politikerna snackar ju sig varma om hur viktigt det är med utbildning.Att då behöva gå arbetslös med en utbildningen av den här tyngden gör frågetecknet ännu större.Om man hade varit kräsen och bara tagit russinen ur kakan,så kan man förstå att det tar lite tid att få sitt jobb.Men som hans skylt säger "Tar vilket jobb som helst".

När jag senare kom hem och tittade på bilderna,mindes jag att tidigare tagit en liknande bild för några år sedan.Till min förvåning är det samma snubbe,har han verkligen gått arbetslös eller haft tillfälliga anställningar under fyra,fem år? Det gör det hela mer konstigt,har han haft maximal otur eller är jobbklimatet så illa även för högutbildade.Kanske en skruv lös och kör sin grej på Femmans Torg.

Mer än så kommer jag inte att få veta,men jag fick mig en pratstund och bild.Inte dåligt det!



2014



2009-2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar