Translate

onsdag 11 september 2013

Regnbåge vid Eriksberg

Tidigt på kvällen igår rullade mörka moln in över Partille,Jag hade redan tidigare bestämt mig för en fototur,så att himmelen skulle bli dramatisk var bara ett plus. På motorvägen såg jag att molnen hade lagt sig som ett lock,där solen kunde lysa med full kraft under.Det gav en mörkt gulaktigt sken med mycket kontrast. Med den sedvanliga ide´ fattigdomen,så hamnade jag vid färjenäs igen. När jag varit där en stund uppenbarar sig en kraftig regnbåge,som dock ej var komplett.Det var ganska molnigt här,så jag såg bara ändarna på den.Himmeln spelade från nästan svart till gult och någon röd-rosa färg,eftersom tiden gick.Jag tog ett tiotal exponeringar innan jag ansåg mig hitta rätt.Med solens sista strålar över horisonten,tunnades regnbågen ut,för att till sist försvinna.En vacker septemberkväll..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar