Translate

söndag 15 september 2013

Månen mellan pelarna

För en vecka sedan var det fortfarande sommar,idag Söndag känns det att hösten har kommit.Bilden är från förra veckan och kanske var det den sista sensommarkvällen för detta året.Bilden kom till mig direkt när jag fick se månen mellan bropelarna. Då jag hade mitt fasta 85mm (favoriten) så blev det en del rörande på benen innan jag fick den kompositionen som jag vill ha.Om jag ska fördjupa mig mer i tankar kring bilden,så bestämde jag mig direkt vid fotograferings ögonblicket att få bilden så naturlig som möjligt,att inte ljusa upp skuggor allt för mycket och dra för mycket i mättnads reglagen.En hel del är ändå redigerat med bilden,men helheten är ändå sanningsenlig, mot vad jag upplevde på platsen.Vad som också kan tilläggas är att utan den lilla halvmånen,så hade det inte blivit någon bild alls.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar