Translate

söndag 10 februari 2013

Kvällsbilder XXVIII (2008)

Vi går tillbaka till Februari 2008,Nordstans fasad lyser med sina neonskyltar.Om jag kommer ihåg rätt står jag en ganska bra bit in på bananpiren (då den fortfarande var öppen).Bilden är tagen med Sigma 100-300 4,0. Kompositionen kanske inte är den bästa,men idag känns det som att jag saknar ett bra teleobjektiv,då jag sålde Sigmat efter något år. Jag vill ha den här "kuliss" känslan som ett teleobjektiv ger i stadsmiljö.



Här går vi fram några månader,jag kommer inte ihåg datumen exakt men jag vet att det var i början av Maj,jag och +Mikael Kvist var uppe sent vid Masthuggskyrkan . Jag kommer också ihåg att det var en tydlig vårkänsla i luften. Det var ljummet och skönt,lite disigt och man hörde Stenas fraktbåtar på Götaälv.


I efterhand kan jag också säga att den kvällen tog jag nog också mina bästa bilder inom kvällsfotografering i stadsmiljö. Det är kanske inga tekniska under,men ur komposition och känsla,så har jag nog aldrig tangerat de här två bilderna.I alla fall enligt min egna åsikt. Det får bli ett nytt teleobjektiv,den saken är klar.


1 kommentar: