Translate

söndag 17 februari 2013

Kvällsbilder XXIX

Jag får nog ta tillbaka att November är den tyngsta månaden,Februari med sina gråtunga skyar och kyla är nog snäppet värre. Men nu har ju vågskålen vägt över mot våren till skillnad mot i början av vintern. Jag och +Mikael Kvist är uppe vid Masthuggskyrkan igen. Vi lämnade de stora vyerna den här gången och gick in på närmare på kyrkan och dess olika vinklar och vrår.

För övrigt drog våra samtal inte så mycket om fotografi och komposition den här gången,utan vi ifrågasatte mest när den fria marknaden som sätter mentala dvärgar i ledarpositioner och låter dem härja fritt,utan vare sig vett eller empati. Det är naturligtvis därför man sätter en person med den här typen syndrom på sin utvalda plats. Han varken förstår eller känner av sina handlingar,alltså en perfekt marionett.

Om inte de i herarkin finner sin lämpliga marionett,så letar han upp sin plats och visar upp sin duglighet inför de bestämmande. Oftast görs det här innan platsen är redo och utsedd,allt som behövs är att bida sin tid. I förlängningen så leder det här till ett svarthål,där den fria tanken och ordet är helt ointressant,det blir att rätta in sig i leden och följa order.

Om vi ska över till fotografering igen,så måste jag säga att jag är mycket nöjd med min Nikon D600. Bildkvaliteten är helt överlägsen både D300 och D7000. Den är lätt och smidig,samt att reglagen är ungefär som på mina tidigare Nikon kameror. Men det som räknas i slutändan är ju bilden och dess kvalite och den är på topp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar