Translate

torsdag 20 december 2012

Kvällsbilder XI

Mina vandringar i kvällen går vidare i staden går vidare.Söndag kväll,behövde komma ut i luften efter en lättare baksmälla.Jag rör mig runt Masthugget, kylan har tillfälligt släppt sitt grepp och regnet har kommit (igen!). Kommersens Loppmarknad med sin graffiti ligger öde i mörkret.Man stöter på en och annan själ som är ute i vinterkvällen,men det är ganska folktomt.

Jag fortsätter sakta upp mot Stadsmissionens kyrka och hittar den vinterbeklädda trappan som leder upp till Masthuggsbergen. Ibland är det skönt att hitta lite mer anonyma motiv,som inte direkt avslöjar var bilden är tagen,platsen i sig blir inte det viktiga utan motivet och kompositionen får komma först.

Idag Torsdag kväll väntar jag bara på att fredagseftermiddagen ska komma,och med den Julledigheten.Förhoppningsvis med flera möjligheter till fotografering natten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar