Translate

måndag 19 november 2012

Kvällsbilder IV

Partille i November,äntligen ett uppehåll i regnet.Den översta bilden har jag visualiserat många gånger och även fotograferat handhållet med mindre kameror.Jag hade alltså en slags "skiss" klar för mig hur jag ville att bilden skulle bli i slutändan.Men det tog cirka ett år innan jag fick släpat med mig stativet och kameran till den här platsen.Jag måste säga att jag blev ganska nöjd med slutresultatet,det liknar min vision som jag haft framför mig i en ganska lång tid.Kvälls och natt motiven från min hemkommun växer sakta.

Tyvärr kan jag inte säga att jag hade samma framförhållande med den undre bilden.Då den mest blev ett substitut för ett mycket svår fotograferat motiv i kvällstid.Men jag kommer att återkomma till platsen mer förberedd nästa gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar