Translate

söndag 1 januari 2012

Femmans Torg nyårsafton 2011

Årets sista timmar.Mellandagsreans sista timmar,nu gäller det att sälja och kränga varor för glatta livet.Ska Decembers  fiktiva bokslut gå i lås,är alla nyckeltal och marknadsanalyser i ordning?Kommer det att fungera 2012 eller behöver vi varsla anställda? Hjulen spinner allt fortare.Men det måste ju vi förstå,om inte vi går med vinst så kommer konkurrenten att äta upp oss,hjulen spinner allt fortare.

Nej jag förstår det inte,eller rättare sagt jag vill inte förstå.Frågan är ju vad jag kan göra förutom att stå passivt och granska det hela.Jag är ju själv med i ekorrhjulet,oförmögen att slå mig ur det hela.

Jag tröstar mig med att drömma mig tillbaka och lyssna på den här låten,som säger sanningen




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar