Translate

söndag 20 september 2015

Favorit i repris

För mig är det en favoritbild i alla fall.
Kan tänka mig att det känns stötande,
om man använder orden ofta.
De kanske till och med ingår i ditt
arbetsrelaterade vokabulär.

Då måste du,kanske använda dig av ord som
de här,eller liknande.Ord som är skapade i 
ett ända syfte.Att hjärntvätta dig samtidigt,
som någon ska tjäna mycket pengar.

Jag har turen att inte behöva använda dem i 
mitt arbetsliv.Jag hör dem ganska ofta.
Men ger fullständigt fan i dem.
De som säger dem,tror ändå inte att jag 
kan förstå innebörden av dem.
Eller så är de tränade att slänga ur sig dem.
Som ett försvar,när de märker att de blir ifrågasatta.
Som en mekaniska apa som slår ihop,
sina små cymbaler.

Det är också ord som kommer att,
tappa sitt egenvärde och betydelse.
När samhället nu börjar gå mot,
sitt slut i sin nuvarande form.

Om man ska göra en komplex historia,
väldigt enkel.Så bygger exempelvis EU,
på ord som de här och dess tillämpningar i praktiken.
Vad som händer med EU, ja det behöver man ingen 
spåkula för att förstå.Det är dess slut och upplösning
som vi nu ser komma.

När fredagsmyset inte längre kommer att ses 
som livsviktigt.Utan att skaffa mat och uppvärmning,
blir av högre prioritet.Ja då kanske det är för sent.
Men skyll inte på mig,för att du blint blev en 
knähund i deras ledband.







Jag och Carisma blickar mot framtiden.
Kanske kommer vi att trivas i kaos och frihet.
Ett enklare liv !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar