Translate

söndag 15 februari 2015

Dansen i Brunnsparken

Jag kallar han "Brunnsparkens Michael Jackson".
Sist jag fotograferade honom var det sommar och varmt,nu 
i Februari var värmen inte lika närvarande.

Jag brukar ha en print i fotoväskan,från det 
första tillfället jag fotograferade honom.
Men tyvärr har det slumpat sig så,att jag missar honom
när jag har haft med den.

Man ser att han slipat sina färdigheter.Jacksons hits
pumpar ut från hans bärbara anläggning,och ta
mig fan!Vissa danssteg och rörelser är riktigt bra.
Det liknar Michael Jackson.


När jag sitter och jobbar med bilderna,så
funderar man på människan bakom den här gatushowen.
Vad är det som fört honom i missbruk och elände.
Det blir väldigt enkelt att reflektera mot sig själv,vad
hade krävts för att putta en själv över kanten?

Hur som helst,han jobbar ju med sin
Jackson grej.Kanske är det hans andningshål i isen.
Kanske är det som gör att allt vänder en dag.

En del rynkar på sin näsa.Andra
hastar förbi med sina shoppingbagar,med
något oroligt i blicken.Men han gör ju
ett intryck,varken man vill eller ej.

Nästa gång jag träffar på
honom,ska jag ge honom fotografiet.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar