Translate

söndag 11 januari 2015

Mellandags rean

Mellandags rean pågår för fullt.
Det rivs och slits,kort dras och påsar fylls.
Snabba klackar och steg.Tempot är högt.
Shoppa,handla och låt hjulen rulla på,
inga pausar.Inga döda punkter.

Jag rör mig i ett helt annat tempo,jag är inte här är för att handla.
Jag bara observerar,tittar på och förundras.
Det finns pengar,det finns gott om dem.
Allt annat är skitsnack!

Så känner jag själv att jag blir iakttagen.
Någon annan som inte heller är här för handla.
Han får några tjugor,som ligger i fickan.
Ser honom ganska ofta i Brunnsparken.
Vi växlar några ord.
Frågar om det är kallt o jobbigt,
han svarar att det är ingen fara,det är lugnt.

Klart att det är tufft,klart att det är kallt som fan!
Visste inte vad jag skulle säga.
Vi förde i alla fall en diskussion.

Men allt syns i blicken,där får man svar på sina frågor.
Allt syns i blicken.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar