Translate

söndag 14 september 2014

Dagen "D"

Då var den stora dagen här.Alla har nu visat och talat om hur de kommer att ordna allt till det bästa,under de nästa fyra åren.Jag såg de sista slutpläderingarna på tv och det var väl ungefär som väntat.Personligen har jag det mesta redan klart för mig och hade klarat mig utan all reklam och debatter.Men jag tror att hur utgången än blir i valet så kommer inte skillnaden att bli så enormt stor.De som är fattiga,kommer fortsätta att vara fattiga.De som super och pundar,kommer att också att fortsätta med sina laster.Ett rött eller blått val kommer nog inte göra någon större skillnad.Vi som hankar oss fram i mittenfilen,vi som har pengar och husrum.Samt den så viktiga anställningen som sätter sprätt på Sveriges ekonomi,vi som längtar bort från våra låsta positioner och till döden tråkiga anställningar,kanske är det där skillnaderna kommer att ligga,eller inte....





Propagandan




Fågelmataren





Hopplösheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar