Translate

söndag 20 juli 2014

Mikael Kvist,Marstrand Juli 2014

Jag har varit många gånger på Marstrand och fotograferat med Mikael,skillnaden den här gången var att Mikael var motivet och att enbart jag fotograferade.Jag ville få fram känslan av frihet eller rättare sagt,Mikaels längtan efter att få ge sig iväg mot andra horisonter och mål.Att få bryta sig loss ur tristessens bojor, börja ägna sig åt dykning och leva ett mjukare liv.Jag skulle vilja gå så långt som att kalla Mikael en tänkare.En påbörjad tankebana avslutas och han har alltid sunda argument för att stödja sina funderingar.Så även den här kvällen diskuterades allt från religion till hajars existens.

Utan att gå in för mycket på tråkigt teknikprat,så kan jag nämna att det användes tre små speedlight blixtar och ett reflekterande paraply.Efterbehandlingen ville jag ha ganska färgstark och samtidigt pröva dualtoning på två av bilderna.Det kräver en del arbete i photoshop då jag ville bevara någorlunda korrekta hudtoner.

En trevlig och rolig kväll och jag får tacka Mikael för att han ställde upp.


Att stå upp och tala om sanningar,ska aldrig förväxlas med bitterhet.Det är en glöd,en sund ilska!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar