Translate

fredag 4 april 2014

Tänkvärda ord

Trots att jag varit många gånger uppe vid Masthuggskyrkan med kamera,så har den här stenen gått mig förbi helt och hållet.Efter lite sökningar på google,så har den tydligen legat där några år.Men som jag har sagt förut,det lönar sig att återvända till platser för att se dem i ett annat ljus eller upptäcka nya saker som man tidigare blint gått förbi.Jag har varit lite nyfiken på Dag Hammarskjöld,då jag vet att han även var författare och skrev intressant poesi.För de som inte vet vem han var,så är han väl kändast som Generalsekreterare i FN mellan 1953-1961 och en hel del andra tunga poster som ledamot i Svenska akademin.Jag rycktes tag av det fina citatet på stenen,som belystes av den sjunkande vårsolen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar