Translate

söndag 26 januari 2014

Akzo Nobel

Ett motiv jag har funderat på väl över ett år.Då jag passerar det dagligen till och från och till jobbet.Så förra lördagen gjorde jag slag i saken och begav mig mot Kungälv.Tydligen valde jag helt fel väg för att närma mig motivet.Då jag gick under Jordfallsbron och rätt ut i terrängen,istället för att följa grusvägen som ligger parallellt med E6:an.Halvfrusen åkermark varvades med fält av någon slags vass och ganska djupa diken.Efter en halvtimmes kämpande så nådde jag platsen som jag hade sett ut i förväg.Ofta är det så att när man kommer till en ny plats som man har haft någon slags vision om i förväg,att det hela faller platt som en pannkaka i verkligheten.Dels var marken väldigt ostabil med tunn is,samt att det blåste ganska frisk,så på några bilder blev det lite oskärpa trots stativ och spegeluppfällning.Väl hemma så hade jag i alla fall några bra bilder att jobba med.Då märkte jag ganska snabbt att jag komponerat ganska illa med en massa död yta i förgrunden.Så det blev att göra en beskärning av bilden (inget jag gillar!) och få den i ett panorama förhållande.Jag är nästan säker på att det gynnade bilden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar