Translate

måndag 21 januari 2013

Kvällsbilder XXII

Som ett mantra som upprepas,möttes jag och +Mikael Kvist i kvälls mörkret igen.Vi fördjupar och diskuterar våra exponeringar.Mikael lär mig tänka i andra banor med symmetri och harmoni i bildtänkandet.Oftast går jag på känsla och inspiration av helt andra saker än fotografi, som musik och tankar kring staden och dess historia.

Igår kväll vandrade vi runt i sanslöst kallt Eriksberg. Ur en fotografisk synvinkel måste jag säga att det var ställe med riktigt många och bra möjligheter till motiv. Det är en stadsdel i oerhörd expansion, moderna bostäder och överallt,med byggkranar och hus som inte var färdigställda.Det var även nerlagt mycket arbete på ljuset i bostadsomådet,riktigt snyggt.

Baksidan av myntet är väl att här får en simpel arbetare bara vara på besök liksom! Jag kan bara tänka mig vad utgångspriset på en bostadsrätt ligger på.Men det var ändå skönt att komma hem till det slitna Björndammen i värmen..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar