Translate

tisdag 26 juni 2012

Visualisering

En plats som jag passerat tusentals gånger,till och i från jobbet.Har en tid visualiserat vindkraftverket under Angeredsbron som en möjlig exponering.Men när man väl är på plats så är det inte alltid som tanken stämmer överens med hur det ser ut i kamerans sökare.Den första bilden här var det närmaste jag kunde komma min "visualisering".Nästa problem var att få med en viss rörelse i vindkraftverkets rotorblad,hade jag haft för lång slutartid så hade de försvunnit i sin rörelse mot himmelen.Alltså fick jag gå upp i ISO för att justera in en lagom slutartid.Båda bilderna är tagna mellan 22:30 och strax innan 23:00.Att vara ute och "spana" och göra vision av en bild som kanske kan bli intressant i kvällsljuset är väldigt intressant,men som sagt det är inte alltid som det funkar.







Jag lyckade pricka in en regnfri period strax innan de tunga molnen rullade in igen över Angeredsbron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar