Translate

måndag 4 juni 2012

Att ge

Träffade den här kvinnan på stan,som ville att jag skulle ge pengar till organisationen Läkare utan gränser.Personligen så ger jag till organisationer som Stadsmissonen här i Göteborg eller pengar direkt i näven till någon som är behövande.För mig så är det lättare att ge till dem på hemmaplan så att säga,för det finns mycket elände även här.Nu hade ju hon en massa argument som jag inte kunde annat än att hålla med om,som att här får de flesta komma till en läkare om det står mellan liv och död.I de länderna som deras organisation arbetar så är det nog mer ett undantag att man får träffa en läkare.

Utan att göra det till en politisk diskussion,så förstod hon mitt sätt att se på det hela och vi avslutade med en bild.Ja det är många som behöver hjälp och pengar ute i världen,men för mig funkar det som sagt bättre att ge till dem som behöver i våran närmiljö.Kanske fel sätt att se på det hela?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar