Translate

söndag 6 februari 2011

Högborgen

Här hoppar min minsta dotter Josse framför arbetarklassens högborg på Järntorget.De finns en stay med en plakett om minnet för dem som kämpade för frihet och bröd.På något vis känns det som om de som jobbar och går kurser här inne har hamnat väldigt långt från kämpandet för frihet o bröd.Jag betalar troget min fackavgift och A-kassa varje månad,men har aldrig deltagit i något fackligt arbete,men nu börjar jag få vissa åsikter om dessa herrar o damer som ska föra min och andras talan.

Jag anser att de glider längre o längre åt arbetsgivarnas håll,allt är ett kollektivt jakande för att kunna blidka marknadens krafter.Om det får fortsätta så kommer de att helt spelat ut sin roll inom en snar framtid.De har blivit en stor trögflytande byråkrati maskin som kommer att haverera.Nej det måste bli mer Hardcore!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar